Vydali ste sa so svojou firmou do vôd Facebooku a iných sociálnych sietí ? Dúfate, že medzi sledovateľmi ulovíte svojich potenciálnych zákazníkov a ponúknete im svoje produkty a služby ? Potom by ste mali vedieť, že aj tu platia zásady a povinnosti, týkajúce sa ochrany osobných údajov. Ako ochrániť svoj firemný profil pred nechcenou pokutou, vám prezradíme v našom blogu.
Aj v online svete však platia určité pravidlá, ktoré musíme ako prevádzkovatelia profilov a stránok dodržiavať. Musíme si uvedomiť, že aj tu je potreba bezpečia, ochrany a zodpovednosti na prvom mieste.Začíname rozumieť, že s informáciami a údajmi by sme mali pracovať naozaj citlivo a považovať ich za mjetok tých, ktorí nám ich poskytujú. Snáď už každý z nás aspoň matne chápe, čo v sebe zahŕňa skratka GDPR a aké z nej vyplývajú povinnosti pre prevádzkovateľov stránok a profilov na internete. Veď sami niekoľkokrát denne odklikávame rôzne súlasy s prijatím súborov coocies a zásad spoločností, od ktorých v online priestore nakupujeme. Doposiaľ sme si však možno neuvedomili, že tieto zásady platia aj pre sociálne siete a naše podnikanie , napríklad na platforme Facebook.
Čo by mal urobiť prevádzkovateľ firemného Facebooku, alebo pár suchopádnych, no veľmi užitočných informácií z prvej ruky, ako sa vyhnúť pokute...
Bez ohľadu na debatu vyššie je nepochybné, že vlastník profilu je prevádzkovateľom a návštevníci profilu sú dotknutými osobami. Každý vlastník profilu je povinný svojich návštevníkov informovať podľa čl. 13 resp. čl. 14 GDPR. Facebook zaviedol možnosť umiestniť na popis profilu odkaz na zásady ochrany súkromia (Privacy Policy) vlastníka profilu, ktoré sa aplikujú súbežne popri zásadách Facebooku. Každý užívateľ má následne možnosť cez sekciu „about“ resp. „o nás“ oboznámiť sa s týmito informáciami.
Ďalej by sa mal každý vlastník profilu na Facebooku zamyslieť nad tým, na aký účel spracúvania využíva svoj profil a prispôsobiť tomu svoju informačnú povinnosť. V praxi ide najčastejšie o:
- propagáciu resp. zvyšovanie povedomia o vlastníkovi profilu jeho produktoch, službách alebo značke;
- priamy marketing (napr. cielenie marketingových ponúk prostredníctvom služby Custom Audiences resp. prostredníctvom rôznych kampaní, boostovanie príspevkov, analýza úspešnosti kampaní);
- organizovanie a vyhodnocovanie spotrebiteľských súťaží;
- poskytovanie služieb resp. predaj tovarov priamo cez Facebook;
- pracovno-právne účely (napr. hľadanie nových zamestnancov, zverejňovanie pracovných ponúk a prijímanie uchádzačov); alebo
štatistické účely.
Je takisto potrebné informovať návštevníkov o ukladaní súborov cookies do ich zariadení v súlade s § 55 ods. 5 Zákona o elektronických komunikáciách a zamyslieť sa nad potrebou získavania súhlasu s takým ukladaním alebo súhlasu so zasielaním marketingovej komunikácie podľa § 62 ods. 2 Zákona o elektronických komunikáciách, ak sú také súhlasy potrebné.
Aktuálne tiež platí, že akékoľvek údaje spracúvané prostredníctvom Facebooku budú interne v rámci Facebooku prenášané aj do USA, a to na základe mechanizmu EU-US Privacy Schield. O tejto skutočnosti síce informuje aj Facebook, formálno-právne by tak mal však robiť aj vlastník firemného profilu ako prevádzkovateľ.
Už vieme, čo je našou povinnosťou, ale ako to urobiť ?
Vypracovanie dokumentu obsahujúceho všetky potrebné informácie, s ktorými na svojom profile môžete oboznámiť návštevníkov, vám v prípade záujmu pomôže vypracovať náš právnik. Takisto zabezpečí vypracovanie kompletnej GDPR dokumentácie pre vaše bezstarostné podnikanie. Nezabudnite, že svet podnikania sa neustále mení. S novými možnosťami nám vždy pribudnú aj nové povinnosti a tým, že o nich budeme informovaní včas, môžeme byť o krok vpred a vyhnúť sa mnohým nepríjemnostiam.
Preto sme sa vám v Pro Inceptum rozhodli poskytovať nie len užitočné informácie právneho charakteru, ale vám tiež pomáhať ,,dať veci do poriadku" a byť tu pre vás v prípade akýchkoľvek otázok. Neváhajte túto možnosť využiť a kontaktujte nás.
Pre viac o našej pomoci s GDPR tu- https://proinceptum.sk/gdpr
Bol pre vás tento článok užitočný ? Chcete vedieť viac ? Dajte nám vedieť - info@proinceptum.sk